vineri, 6 iulie 2012

Jiboul în 1973

.
Cu ocazia inventarului, am descoperit că biblioteca posedă şi un album fotografic inedit, de care lumea a uitat. Pentru cititorii noştri, am extras imaginile referitoare la oraşul nostru, surprinse în 1973, publicate în 1974, deci în urmă cu aproape 4 decenii:

Coperta albumului Sălajul la a XXX-a aniversare a eliberării patriei (25 octombrie 1944)

Laboratorul de fizică de la Liceul din Jibou. Profesorul Nicolae Tărău le explică elevilor legile electricităţii.

Primele sere din staţiunea tinerilor naturalişti, înfiinţată de profesorul Vasile Fati în parcul castelului Wesselényi, cu mult înainte de construirea sferelor geodezice unde azi se află Palmarium-ul şi Aquarium-ul grădinii botanice.

Albumul cuprinde imagini ale noilor cartiere de blocuri din Zalău, Cehu Silvaniei şi Şimleu Silvaniei. În Jibou, la vremea respectivă, abia fusese terminat blocul de garsoniere „ciufulit” (numit în bătaie de joc) „N.A.T.O.” şi începuse construcţia blocurilor L1-2 şi L3-4. Demolările şi „modernizarea urbanistică” au debutat abia după 1980.

2 comentarii:

  1. Ma bucura ceea ce faceti pe acest blog. Tatal meu e din Barsa, comuna Somes Odorhei si eu am crescut multa vreme pe acolo si prin Jibou. Felicitari.

    RăspundețiȘtergere
  2. Un Ghiurco este si in prima banca la ora domnului Tarau. Este tatal Dvs.?

    RăspundețiȘtergere