miercuri, 27 aprilie 2022

Războiul care mi-a salvat viaţa


de Mălina Zaharia

🤗Nu am fost şi nu voi fi vreodată Ada. Nu în sensul propriu al cuvântului. Viaţa a fost mai mult decât generoasă cu mine – am crescut ca un copil sănătos, într-o familie iubitoare care m-a dorit şi a făcut totul pentru binele meu; cât despre dorinţa de a ieşi în evidenţă cu ceva bun, diferit, acesta ar putea fi un punct comun.

🐎Însă nu şi Ada Smith – ea s-a născut cu un „defect” pe care mama ei nu se sinchisea să-l îndrepte pentru că o costa prea mult; trăia în izolare, amărăciune, frustrare şi îndoieli faţă de ea însăşi, iar singura persoană care o putea proteja(tatăl ei) plecase prea repede de lângă ea.

🐎Deşi nu semănăm în vreun fel, fiecare din noi puteam fi o Ada, dar am avut binecuvântarea de a avea vieţi frumoase şi lipsite de griji prea mari, fapt care ar trebui să ne facă să oferim mai multă empatie celor care nu le surâde viaţa totdeauna. Iar pentru aceştia din urmă, mai există o veste bună: există o parte a Adei care răzbeşte tumultul vieţii, şi anume dorinţa sa de a-şi depăşi condiţia şi un caracter sănătos. În războiul cu noi înşine se dau cele mai importante lupte, iar cartea de faţă prezintă evoluţia personajului care îşi spune povestea cu fiecare victorie pe care o câştigă. Nu e uşor să învingi giganţi precum neiertarea, stigmatizarea, izolarea, anxietatea sau începutul unei vieţi cu totul noi, dar Ada ne arată că se poate.

🐎De-a lungul istoriei, au fost nenumărate războaie şi nu vor înceta să existe(drept dovadă evenimentele din prezent), dar ceea ce contează cu adevărat este să câştigăm lupta cu sinele. Nu e plăcut să vorbim despre lupte sângeroase, moarte, eşecuri sau pierderi, astfel încât Războiul care mi-a salvat viaţa nu e o carte de divertisment, ci o carte despre conştientizare – fapt pentru care o recomand cu căldură.
🐎De asemenea, numeroase paradigme de cunoaştere a realităţii sunt expuse şi puse la îndoială, toate din perspectiva unui copil care descoperă lumea pentru prima dată, fapt ce reprezintă, în opinia mea, un deliciu pentru cititorul analitic.
Rate: ⭐⭐⭐⭐, vârstă : 12+

Dacă doriți să descoperiți povestea Adei, vă așteptăm cu drag la Biblioteca Orăşenească Jibou. Aici vei găsi cele mai frumoase povești.

despre: Kimberly Brubaker-Bradley, Războiul care mi-a salvat viaţa, Editura Arthur, Bucureşti, 2016

 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu